ANALIZA KOLORYSTYCZNA – czym jest?

Analiza Kolorystyczna to ustalenie cech urody tak aby dobrać do niej kolory o tych samych parametrach co diagnozowana uroda. To proces który pozwala rozpoznać urodę pod kątem dominującej temperatury, waloru, kontrastu w efekcie dokładnie taki walor, kontrast i temperature jak ma osoba poddawana diagnozie, powinna mieć jej rekomendowana paleta kolorów.

Kolor oczu to tylko zmienna

Zaznaczam – zmienna JEDNA Z WIELU. Na moim instastories pokazuje ostatnio jakie zwykle są różnice pomiędzy niebieskością oka typu wiosennego a latniego. Oczywiście ta wiedza jest przydatna, jednak teraz muszę mocno zaznaczyć, że te zmienne są istotne ZWYKLE, ZAZWYCZAJ. W analizie postrzegamy urodę holistycznie, oznacza to że widzimy jej pojedyncze elementy ale one składają się na daną CAŁOŚĆ. Ważna jest także oprawa oczu, naturalny kolor włosów, brwi, cera, piegi ale nie tylko to czy one w ogóle są, bo znamiona na skórze mogą mieć także przeróżne kolory, inaczej kontrastują ze skórą. Owszem jasne lato nie będzie nigdy mieć ciemnobrązowych oczu, ciemna jesień błękitnych, jednak stosowanie tych zmiennych pojedynczo, jako kluczowy wyznacznik w diagnozie, jest błędne i doprowadza do nadmiernej fiksacji na danej cesze. Jeśli chcesz zacząć się uczyć analizy kolorystycznej, zacznij od ebooka Kompendium Koloru (klik)

Od tego zacznij

Podstawą analizy kolorystycznej jest wiedza o każdym typie kolorystycznym. Kliknij w obrazek poniżej i kup 157 stron profesjonalnej wiedzy o typach urody, pokazanej na przykładach realnych kobiet!

Nadal to nie wszystko

Możemy znać cechy urody, mieć wiedzę teoretyczną na temat tego jak zwykle dany typ kolorystyczny wygląda. Nadal to nie wszystko, to dopiero początek. Kolorysta ma za zadanie zdiagnozować, to znaczy SPRAWDZIĆ DANĄ KOLORYSTYKĘ PRZY UŻYCIU NARZĘDZI SŁUŻĄCYCH KOLORYSTOM DO DIAGNOZY (KLIK). Dlaczego? Odpowiedź jest prosta – pewne cechy typu kolorystycznego zobaczysz dopiero PRZYKŁADAJĄC KONKRETNE KOLORY LUB ZESTAWIENIA KOLORÓW. Dotyczy to zwykle podtypu, oraz tonów w urodzie, które nie ujawniają się bez współpracy urody z danym kolorem. Widzisz wtedy jak zachowuje się skóra, jakich kolorów nabiera przy konkretnej kolorystyce (o tym poczytasz w moich e-bookach KLIKNIJ), czy kontrast jest na tym samym poziomie co uroda, a może ją dominuje. Na ile walor dopasować pod kątem jasny-ciemny, aż w końcu należy ustalić PRIORYTET, który wyznaczamy każdej urodzie. Dla mnie przykładowo jest to ciemny walor.

BARDZO CZĘSTY BŁĄD

Analizy kolorystycznej nie wykonuj nigdy na oko, nie mów klientce odrazu że to na 100% typ letni. To ogromny błąd! Analiza kolorystyczna jest diagnozą, a nie stawianiem z góry tezy, pod którą wykonujesz proces aby potwierdzić swoje przypuszczenia. Jeśli z góry założysz, iż dana osoba ma określoną kolorystykę, będziesz szukać w trakcie cech potwierdzających to co bardzo chcesz aby się sprawdziło. Niestety takie podejście nie ma wiele wspólnego z obiektywnym diagnozowaniem. To czysta psychologia, nawet Zygmunt Freud się na tym wyłożył 🙂


Nie oczekuj od siebie że zobaczysz wszystko natychmiast. Dobry kolorysta to taki, który sprawdza diagnozuje, zadaje sobie w trakcie odpowiednie pytanie – żaden spec nie jest w stanie zobaczyć bez narzędzi, tego co widać przykładając do urody daną kolorystykę. Przez właśnie takie postępowanie, grono ekspertów głosi że większość kobiet w Polsce to typy letnie i są popełniane tak ogromne błędy, jakie popełniono w przypadku tej pięknej wiosny, Marty Sułek. Tak, Marta była diagnozowana wcześniej jako lato.

TO CO NIE JEST ANALIZĄ KOLORYSTYCZNĄ A JEST NIĄ CZĘSTO NAZYWANE:

  • Robienie analizy kolorystycznej ,,na oko
  • Diagnozowanie typu urody na podstawie koloru żył – jestem chyba jedyną osobą która to zbadała. To nie jest moją teoria tylko fakt, który przekazały mi osoby ankietowane. Okazuje się że tak samo często typy chłodne i ciepłe mają zarówno żyły zielone i niebieskie. Kliknij tutaj aby zobaczyć film w którym to wyjaśniam.
  • Wykonywanie analizy kolorystycznej osobie w makijażu, oraz branie pod uwagę w ustaleniu typu urody takich zmiennych jak obecna koloryzacja, makijaż permanentny, czy opalanie natryskowe etc. – diagnozujemy naturę i do niej dobieramy każdą z tych zmiennych!
  • Przykładanie kliku kolorów i na tej podstawie stawianie pełnej diagnozy kolorystycznej.
  • Przykładanie narzędzi do analizy kolorystycznej do nadgarstków.
  • Praca ze źle zaprojektowanymi narzędziami. Kliknij tutaj aby zobaczyć o tym artykuł.
  • Sugerowanie się wyłącznie cerą lub kolorem oczu, włosów.
  • Praca bez użycia odpowiednio zaprojektowanych narzędzi, metodologii.

Kliknij w obrazek i zobacz w skrócie podstawowy schemat analizy kolorystycznej.

Zapamiętaj zatem najważniejsze rzeczy z tego artykułu:

  • Analiza kolorystyczna w 40%-50% to umiejętność połączenia cech urody pod daną kolorystykę.
  • Analiza kolorystyczna to w 50%-60% umiejętność pracy z profesjonalnymi narzędziami i odpowiednimi metodologiami. Kolorysta ma widzieć pewne zachowania urody przy pracy ze światłem które odbija kolor, oraz jak sam kolor pracuje z urodą.
  • Każdą urodę i kolor należy odpowiednio sklasyfikować pod kątem WALORU, TEMPERATURY I KONTRASTU. Kliknij w obrazek poniżej aby zobaczyć o tym filmik:

O MNIE

Nazywam się Katarzyna Soja i jestem trenerką analizy kolorystycznej, oraz producentką autorskich narzędzi do tego procesu. Na moim sklepie (klik) znajdziesz WSZYSTKO, co jest potrzebne do edukacji w zakresie analizy oraz profesjonalne narzędzia mojego projektu. Jestem top kolorystyką w Polsce, wraz z moimi kursantami popularyzujemy usługę analizy jako klucz do indywidualnej i skutecznej metody w upiększaniu kobiet.

Współpracowałam i/lub współpracuje między innymi z Pro Make Up Academy w Warszawie, Danielem Sobieśniewskim, Glam-Shop, STYLIZACJETV, Drogerią E-Kobieca, Drogeriami Natura. W moim e-booku Kompendium Koloru (klik) patronują mi takie marki jak Pierre Rene, Hean, Paese, Ibra Make Up.

Moją misją jest edukacja w zakresie doboru kolorów, indywidualnie do danej osoby. Usługa analizy kolorystycznej dzięki mojej działalności oraz moich kursantów jest coraz bardziej popularna, gdyż pokazujemy na realnych przykładach jak kluczowy wpływ ma personalnie wyselekcjonowana kolorystyka.

Na moim instagramie @katarzynasoja_ możesz zobaczyć metamorfozy z analizą oraz ogrom bezpłatnych treści. Dużo merytorycznej wartości znajdziesz także na moim BLOGU (klik)


Poniżej najpopularniejsze produkty z mojego sklepu. Zobacz co Ciebie interesuje:

 

 

 

 

Shopping Cart
Scroll to Top