Neutralny typ urody NIE ISTNIEJE

Jedną z nieprawd o analizie kolorystycznej jest powtarzanie że istnieją typy kolorystyczne neutalne, jako typy kolorystyczne ,,nieokreślone”. Co tak naprawdę autor ma na myśli? Dlaczego kompletnie nie mogę się z tym zgodzić?

Wiele miejsc z moimi publikacjami zawiera taką treść: Każda uroda ma jakieś kontrast, temperaturę, walor oraz priorytet. Teoria o typach neutralnych zakłada że jeśli nie jest wyraźnie widoczna temperatura chłodna lub ciepła, uroda jest neutralna co oznacza że pasują jej wszystkie kolory. Hola, hola a gdzie nasycenie/harmonia, jasny/ciemny? Czemu poświęcona jest uwaga jedynie temperaturze, która nie dla każdego jest najważniejsza?

Jeden z najcieplejszych typów kolorystycznych

 

Po pierwsze no właśnie – jeśli nie temperatura, to inna cecha urody może być bardziej istotną. Po drugie w 95% analiz kolorystycznych, których zrobiłam tysiące jednak udawało mi się ustalić dominującą temperaturę, nawet przy innym priorytecie. Oczywiście, potrzebujesz do tego odpowiednich narzędzi. W analizie kolorystycznej dwunastostoponiowej istnieją tylko dwa typy dla których najważniejsza jest temperatura chłodna i tylko dwa dla których jest kluczowa temperatura ciepła. Jeden z tych najcieplejszych powyżej.

Temperatura nie zawsze najważniejsza

Powyżej przykład urody przede wszystkim kontrastowej, ale także chłodnej i ciemnej. Zwróć uwagę jakie kolory pod względem temperatury wybrałam po stronie lewej i prawej. Zauważ że część kontrastowa (priorytet) ma chłodniejsze i cieplejsze odcienie a i tak współgra z urodą. Część harmonijna także ma zróżnicowaną temperaturę. Wniosek?

  • Określenie samej temperatury jest BARDZO nieprecyzyjnym podejściem do diagnozy kolorystycznej.
  • Jeśli priorytet urody jest inny, sama temperatura może niewiele zdziałać, co widzimy powyżej.
  • Kluczową wiedzę z zakresu analizy kolorystycznej zdobędziesz dzięki temu Pakietowi E-booków (kliknij).

Kolejne z wielu przykładów, kiedy ta temperatura nie jest priorytetem. Obie urody są dominujaco chłodne. I co z tego? No ok coś z tego wynika🤪 jednak ich kolorystyki i urody są zupełnie inne. Pierwsza potrzebuje kolorów przede wszystkim ciemnych i znaczenie bardziej kontrastowych niż ta druga. Z kolei Pani L-J ma fokus na harmonię i kolorystykę jednak znacznie jaśniejszą niż Z-J. Jeśli pracujesz z doborem koloru do klienta, pamiętaj o precyzyjnie zaprojektowanych narzędziach – kupisz je TUTAJ.

 

Zainteresowany podnoszeniem swoich kompetencji w zakresie Analizy Kolorystycznej? Kliknij w obrazek aby zapoznać się z ofertą Pakietu Master:

Potrzebujesz już teraz uczuć się analizy kolorystycznej zdalnie? Poniżej pakiet z edukacyjną platformą on-line, kursem oraz pakietem e-booków. Kliknij w obrazek aby zobaczyć ofertę.

O MNIE

Nazywam się Katarzyna Soja i jestem trenerką analizy kolorystycznej, oraz producentką autorskich narzędzi do tego procesu. Na mojej stronie znajdziesz WSZYSTKO, co jest potrzebne do edukacji w zakresie analizy oraz profesjonalne narzędzia mojego projektu. Jestem top kolorystyką w Polsce, wraz z moimi kursantami popularyzujemy usługę analizy jako klucz do indywidualnej i skutecznej metody w upiększaniu kobiet.

Współpracowałam/współpracuję między innymi z Pro Make Up Academy w Warszawie, Danielem Sobieśniewskim, Glam Shop, STYLIZACJETV, Drogeriami E-Kobieca, Drogeriami Natura. W moim e-booku Kompendium Koloru (klik) patronują mi takie marki jak Pierre Rene, Hean, Paese, Ibra Make Up.

Moją misją jest edukacja w zakresie doboru kolorów, indywidualnie do danej osoby. Usługa analizy kolorystycznej dzięki mojej działalności oraz moich kursantów jest coraz bardziej popularna, gdyż pokazujemy na realnych przykładach jak kluczowy wpływ ma personalnie wyselekcjonowana kolorystyka.

Na moim instagramie @katarzynasoja_ możesz zobaczyć metamorfozy z analizą oraz ogrom bezpłatnych treści. Dużo merytorycznej wartości znajdziesz także na moim BLOGU (klik)

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.