Inspiracją do tego wpisu jest oczywiście dość trudna sytuacja związana min. z inflacją, coraz mniej komfortową sytuacją dla wszystkich przedsiębiorców. Moją bańką odbiorców jest głównie sektor beauty, zatem w tym wpisie głównie do Was się zwracam, jednak wierzę że także inne grupy zawodowe mogą wyciągnąć z tego artykułu konstruktywne wnioski.
Wiesz że ZAWSZE możesz coś zrobić?
,,Nie mam pieniędzy”, ,, Boję się podnieść ceny bo klientki odejdą”, ,, Coraz trudniejsze czasy dla przedsiębiorców”, ,,Nie wiem co zrobić aby mieć klientki/mieć ich więcej” – coraz częściej to słyszę i mam nieodparte wrażenie, że osoby wygłąszające te zdania nagminnie, zdecydowanie za bardzo się na nich skupiają. Po pierwsze, nie zaprzeczam faktom – są rzeczy na które nie mamy wpływu. Cały czas jednak pozostaje taka część naszego życia, którą możemy w znacznym stopniu kierować. Usłyszałam jakiś czas temu bardzo mądre zdanie: Szczęśliwe i spokojne życie to ciężka praca, ale nieszczęśliwe i przepełnione niepowodzeniami także. No właśnie, co Ty na to? A gdyby tak zamiast zamartwiać się, ciągle narzekać, widzieć wszystko w ciemnych barwach po prostu zrobić coś konstruktywnego?
Segreguj swoje myśli, KIERUJ swoją uwagą.
Jak pojawił się pomysł na moje pierwsze narzędzia do analizy kolorystycznej, miałam delikatnie mówiąc nieszczęśliwą sytuację uczuciową, galeria handlowa z którą współpracowałam odrzuciła moje nowe warunki, dodatkowo nie miałam kompletnie pieniędzy. Bardzo bałam się oceny ze strony bliskich, branży, konkurencji, ludzi w ogóle. Moja głowa szukała takich argumentów aby tego NIE ROBIĆ. Prawda jest taka, że człowiek dąży do komfortu, ludzki mózg lubi znajdować sobie wymówki aby się nie wysilać. Mój mózg nie sądzę aby był wyjątkowy, ale dość szybko w życiu nauczyłam się że porażki, kryzysy, bywają fantastycznymi trampolinami. W dniu w którym dostałam maila o zakończeniu współpracy, uznałam że zrobię to co mam w głowie już prawie rok.
Problemem były pieniądze i to fakt – nie miałam prawie żadnych oszczędności, nigdy nie byłam zwolenniczką zaciągania długów. Produkcja narzędzi, przerobienie produktu na format nadający się do druku to także pieniądze, do tego nie miałam na stronie postawionego sklepu. Na to wszystko potrzebne były PIENIĄDZE KTÓRYCH NIE MIAŁAM. Moim zadaniem na tym etapie było wymyślenie jak wystartować z tym projektem jak najmniejszym kosztem (oczywiście w tym przypadku koszt = pieniądze) . Zaczęłam od grupy na facebooku, na której codziennie dodawałam posty i chyba w każdy wtorek robiłam transmisje na żywo o analizie kolorystycznej. Postanowiłam na początku, mimo że się to w ogóle nie opłaca, wyprodukuje jeden komplet narzędzi do analizy, aby mieć w ogóle czego zdjęcia wstawiać na social media. Na sklepie dałam info, że zamówienia realizuję w ciągu 3 tygodni, dając sobie czas na bieżącą produkcję. No to jeszcze hajs dla informatyka na sklep – postanowiłam sprzedać laptopa apple, który kupiłam za pieniądze z dofinansowania. To są właśnie moje początki. W tym miejscu bardzo Cię proszę, pomyśl co możesz zrobić konstruktywnego w miejsce strachu i skupianiu się na trudnej sytuacji.
Wiesz jak wiele masz możliwości?
Możesz prowadzić media społecznościowe takie jak Instagram, Tik Tok, YouTube, Facebook, Pinterest, mieć bloga, newsletter. Jest tyle możliwości! To są wspaniałe i bezpłatne narzędzia do pokazania Twojego fachu, budowania marki osobistej aż wreszcie SPRZEDAŻY. Zrozumienie kilku schematów, bieżący dostęp do super pomysłów, zrozumienie że jest to NAPRAWDĘ ŁATWE, daje lekkość w sprzedaży i budowaniu pozycji eksperta. Jeśli chcesz materiałów za pół darmo, gdzie ciała tę wiedzę masz w jednym miejscu, kup tego e-booka:
Boisz się podnieść cenę? Oblicz swoje lęki!
Po pierwsze, to jakie masz katastroficzne wyobrażenie o podniesieniu cen w Twojej głowie, głównie jest…tylko w Twojej głowie. Załóżmy robisz stylizacje brwi, masz na nie 33 klientki w ciągu miesiąca, płacą Ci 120 zł czyli 33×120=3960zł za same brwi miesięcznie. Podnosisz cenę do 140zł, czyli 33×140=4620. Wychodzi na to że możesz spokojnie stracić nawet 4 klientki, a będziesz pracować za te same pieniądze, zdobywając więcej czasu dla siebie.
Daj coś dodatkowo!
Poniżej moje wskazówki aby bezboleśnie podnieść ceny, zarabiać więcej, wprowadzać nowe usługi. Jeśli szukasz pomysłów jak wypromować te świadczenia w swojej beauty działalności, TU KUPISZ 400 POMYSŁÓW NA MARKĘ OSOBISTĄ czyli 400 konkretnych pomysłów na interesujące publikacje w mediach społecznościowych i ogrom wiedzy z zakresu sprzedaży, publikacji na innych platformach.
WIZAŻ

Robisz lekcje makijażu? Jak ta lekcja wygląda? Przeprowadzasz przegląd kosmetyczki, pokazując które kosmetyki są do wywalenia, kiedy np. kończy się data ważności? Wysyłasz klientce na maila taką rozpiskę, albo drukujesz dla każdej Pani i dajesz po wykonanej usłudze?
Poniżej klika opcji jak możesz wzbogacić wartość swojej usługi makijażowej, dać więcej aby np. podnieść cenę, wyróżnić się:
- robisz analizę kolorystyczną;
- robisz zakupy kosmetyków kolorowych on- line i wysyłasz klientce w formie pięknego e-booka z linkami, zdjęciami, wizualizacjami;
- prowadzisz konsultacje pielęgnacyjną i tworzycie listę must-have pielęgnacji danej klientki;
- tworzysz sama mini e-booka z terminami ważności danych kosmetyków, pielęgnacją pędzli, higieny, generalnie podstawy. Każda klientka otrzymuje to po lekcji makijażu u Ciebie, na swój e- mail.
STYLISTKA/ PERSONAL SHOPPER

- stylizując online, robisz wizualizacje w formie kolażu, kapsuły garderobianej;
- tworzysz wizualizacje każdego setu, który można stworzyć na bazie ubrań wybranych przez Ciebie w kapsule;
- oczywiście analiza kolorystyczna;)
- tworzysz mini e-booka dla klientów z przykładami np. jak wystylizować jedną, klasyczną sukienkę na wiele sposobów;
- do usług stacjonarnych wysyłasz np. listę kosmetyków kolorowych z wizualizacją, kolażem. Możesz też zrobić mini pdf z kilkoma dodatkowymi propozycjami zakupowymi – oczywiście dolączasz zdjęcia i linki.
- do usługi dajesz dodatkowo opcje do 30 min. konsultacji.
ANALIZA KOLORYSTYCZNA

W tym przypadku wykonując każdą profesję z powyższych, będąc także kolorystką/kolorystą możesz także wykorzystać wszystkie poniższe pomysły. Kompetencje z zakresu analizy kolorystycznej możesz zyskać dzięki pakietom szkoleniowym oraz kursie on-line Mistrz Koloru. Wszystkie opcje dostępne na katarzynasoja.pl/sklep
- w opcji na żywo dołączasz fizyczną wizytówkę kolorystyczną;
- w każdej opcji pokazujesz najlepsze koloryzacje, możesz zrobić pdf
- w każdej opcji możesz zrobić piękne wizualizacje najlepiej pasujących, kolorów brwi, ust, bronzera, róży, kolorów ubrań przy twarzy.
- wykonujesz dodatkowo listę z wizualizacjami polecanych ubrań pod kątem danego typu urody;
- wykonujesz listę z wizualizacjami polecanych przez Ciebie kosmetyków kolorowych;
- pokazujesz na grafikach jak łączyć kolory pasujące klientce z tymi niepasującymi;
- wyjaśniasz najbardziej korzystne łączenia kolorów dla danego typu;
- pokazujesz co pasuje najmniej, zestawiając wizerunek klientki z kolorami typu przeciwstawnego.
I wiele, wiele więcej! To wszystko możesz zrobić w formie pięknych e-booków, wizualizacji, opisów, usług on-line i stacjonarnych wzbogaconych o materiały online albo Twoje autorskie skrypty kreatywne. Chcesz nauczyć się tego wszystkiego? KLIKNIJ TUTAJ PO KURS ON-LINE BEUTY EXPERT. To kurs dla każdego eksperta który chce się rozwijać, tworzyć kreatywne materiały on-line oraz fizyczne i dawać więcej swoim klientom.


