Analiza kolorystyczna, czyli jak ja to widzę

  • Jest sporo opinii, różne narzędzia i jeszcze więcej sposobów. Na początku może się wydawać, że jesteśmy trochę pogubieni w tym co wybrać. Postanowiłam w związku z tym spostrzeżeniem, przybliżyć moją pracę i jak ja to widzę.

Na początku tłumaczę obsługę palet ( opis narzędzi i zdjęcia, znajdziesz TUTAJ). Myślę, że nie ma sensu tu więc pisać:)
Kolejnym etapem jest omówienie każdego typu kolorystycznego, zarówno w analizie cztero i dwunastostopniowej. Chodzi o cechy urody konkretnej osoby, jak i palety, które będą im odpowiadać. Kierujemy się wytycznymi, które wyróżniają dany typ kolorystyczny.
Ważną rzeczą jest przybliżenie, jakie cechy będą typowe, dla konkretnego typu urody. Teoria może być wprowadzeniem, podstawą, uzupełnieniem, jednak jestem przekonana, że NIE DA SIĘ NAUCZYĆ ANALIZY, BEZ PRAKTYCZNEJ I BEZPOŚREDNIEJ PRACY Z KOLOREM I KLIENTEM. Oczywiście to jest moje zdanie, ponoć są tacy, którzy twierdzą inaczej. Ja to szanuje.
Mówi się że zimowy typ kolorystyczny ma zwykle, takie oczy, siakie usta, i odcień skóry. W praktyce prawie zawsze, jakaś z tych teoretycznych zasad nie pasuje.
Cóż, mamy dwanaście typów kolorystycznych, kobiet trochę więcej:)
Następnie przechodzimy do rozruszania oka i utrwalenia rzeczy wcześniej omówionych, czyli pracujemy na przykładowych zdjęciach, przedstawicielek kolorystycznych typów urody. Uważam, że ten etap jest bardzo ważny, aby nabrać śmiałości przy modelkach żywych:) Oczywiście przychodzi czas, na robienie analiz bezpośrednio na modelkach. Jeśli chcesz poćwiczyć na ,,trudnej” klientce, która będzie dużo mówić, negować, zmieniać temat, rozpraszać Cię, istnieje duża szansa że tak się stanie, jeśli zaprosisz bliską Ci kobietę. I bardzo dobrze! Życie nie zawsze jest kolorowe, to biznesowe również. W codzienności jak i pracy, spotkasz osoby wdzięczne, przykładające się do zadań, wspierające, spokojne. Będzie też tak, że klientka nie będzie się z Tobą zgadzać, zacznie zmieniać temat, albo cokolwiek innego, co utrudni Ci pracę. Przyjaciele, zwykle są bardzo szczerzy i bezpośredni, zadają milion pytań. Lepiej na początku przejść przez obsługę klienta wymagającego, aby być na niego gotowym w pracy samodzielnej
Po wykonaniu analizy każdej modelce, przechodzimy do tworzenia dla niej palety kolorów, opartej na zdefiniowanym typie kolorystycznym. Zawiera on podstawę, kolor energii, biznesu, biel, dodatki i błysk. Takie rozpiski robię online i uczę ich wykonania. Przy tworzeniu owego projektu, warto kierować się psychologią kolorów, a najbardziej trybem życia naszej klientki. To wszystko oczywiście omawiam. Bardzo ważnym elementem, jest omówienie koła barw, interpretując połączenia kolorystyczne dla każdego typu urody. W tym temacie, również stawiam na praktykę, którą realizujemy podczas autorskiego ćwiczenia.

Co więcej?

Im szybciej po spotkaniu ze mna zaczniesz działać, tym lepiej. W tym miejscu pomogę i chętnie skonsultuje pierwszą, Twoją  usługę:)

 

 

To jest moje podejście.
Zarówno paletę i jak sposób przekazywania wiedzy, ma oparcie w moich doświadczeniach z klientem. Często zastanawiałam się jak mogę ulepszyć i ułatwić sobie pracę. Jestem ogromnie wdzięczna, że mogę swoje spostrzeżenia i autorski projekt przekazać dalej!
Szanuje różne zdania, inne podejścia i rację. Kreatorzy wizerunku mają piękną pracę, która skupia się na bezpośredniej pomocy kobiecie oraz kreatywnym działaniu. Ile osób, tyle opinii. Z moich obserwacji wynika, iż po jakimś stażu pracy czy ilości klientek, większość osób zaczyna szukać własnej drogi, sposobu. I oto chodzi – chyba dlatego świat się rozwija:)

Wasza K.S

Jeśli interesuje Cię oferta szkolenia KLIKNIJ TUTAJ.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *